SP pleit voor bushalte Rijnsaterwoude

11 februari 2004

SP pleit voor bushalte Rijnsaterwoude

Foto: L. Schipper / Jolanda Gooiker

Statenlid Gooiker (SP) heeft verzocht om tijdens de Statenvergadering van 18 februari te mogen pleiten voor een bushalte bij Rijnsaterwoude. Sinds 14 december vorig jaar rijdt lijn 197 niet meer. Sinds die tijd heeft het dorp geen aansluiting meer met het openbaar vervoer. De bewoners hebben sinds augustus vorig jaar, toen het schrappen van de lijn bekend werd, herhaaldelijk gevraagd om een oplossing. Ouderen, jongeren en mensen die geen auto (willen) hebben, zijn nu aangewezen op de fiets of de Rijnstreekhopper. De gemeente, de vervoersmaatschappij en de provincie hebben nog steeds geen besluit genomen.

Gooiker: “Hoe langer je wacht met een oplossing voor deze bezuiniging, hoe meer mensen het openbaar vervoer definitief de rug toe keren. Mensen zullen alternatieven gaan zoeken zoals auto of brommer, daardoor wordt het weer drukker op de weg.”

Voor het bespreken van dit agendapunt is de toestemming vereist van de meerderheid van Provinciale Staten, de door Gooiker gemaakte nota wordt vandaag rondgestuurd aan alle Statenleden. In de nota wordt de situatie nu en de geschiedenis geschetst, worden twee oplossingen voorgesteld: (Interliner laten stoppen in het dorp, of de bouw van een sterhalte voor de interliner aan de N207). Er wordt voorgesteld om naar deze twee oplossingen onderzoek te doen. Gooiker en de bewoners van Rijnsaterwoude hopen dat er snel een oplossing komt.

Tekst nota