Studio Alphen over Statenlidmaatschap Iris van de Kolk

In Alphen aan den Rijn is het niet onopgemerkt gebleven dat Iris van de Kolk is toegetreden tot onze Statenfractie. Op 7 maart publiceerde Studio Alphen een leuk bericht over haar benoeming.

6 maart 2024

Welkom Iris!

Foto: Onbekend

Na het afscheid van Lies van Aelst uit Provinciale Staten is op 6 maart Iris van de Kolk (30) benoemd als haar opvolger in de SP-fractie. Als de nummer 3 op onze kandidatenlijst bij de Statenverkiezingen van maart 2023 is zij de logische keuze om de fractie weer compleet te maken. Ook is het mooi dat er na Lies van Aelst weer een jonge vrouw in de Staten terugkomt. Welkom Iris, we zien uit naar een mooie samenwerking!

6 maart 2024

Lies, bedankt!

Je halve leven lid van Provinciale Staten. Waarschijnlijk is er in het land niemand anders dan onze scheidende fractievoorzitter Lies van Aelst die dat kan zeggen. Maar nu is het voorbij. Inmiddels benoemd als lid van de Eerste Kamer vertrekt ze op 6 maart uit de Staten. Lies laat de SP-fractie een ongelofelijke ‘erfenis’ aan belangrijke dossiers na, waarin ze zich de afgelopen 17 jaar als een terriër heeft vastgebeten. Het openbaar vervoer, de aanpak van milieuververvuiler Chemours, de veerdienst Maassluis-Rozenburg zijn er zomaar drie die daarbij in het oog springen. Met een diepe buiging neemt de fractie afscheid van haar. Lies, ontzettend bedankt voor je enorme inzet en behaalde resultaten en heel veel succes gewenst in de Eerste Kamer!

Pluimen op de hoed van vertrekkende Lies

"Als er één politicus in Nederland opkwam voor de passagiers van de veerdienst Maassluis-Rozenburg, dan is het wel Lies van Aelst." Zo begint het artikel in de digitale Rozenburgse nieuwsblad, over het naderende vertrek van Lies uit Provinciale Staten en haar benoeming in de Eerste Kamer.

Ook het AD liet zich niet onbetuigd en wijdde dit artikel aan Lies. Mooie en terechte complimenten, wat de SP betreft!

Iris van de Kolk volgt Lies van Aelst op in de Zuid-Hollandse SP-fractie

Met het naderende vertrek van Lies van Aelst uit Provinciale Staten liet het AD alvast zien wie haar gaat opvolgen. Welkom Iris!

Onderzoek SP naar reistijden en prijzen OV trekt de aandacht

Foto: SP

Op 25 oktober publiceerden we de resultaten van ons onderzoek naar reistijden en prijzen van het OV in Zuid-Holland. Dat is niet onopgemerkt gebleven, getuige het onderstaande rijtje van artikelen in de media.

27 oktober 2023

Lies van Aelst spreekt met SP Afdeling Leiden over OV

Foto: Provincie Utrecht

Op vrijdag 27 oktober bezocht Lies van Aelst de afdeling Leiden om te spreken over het openbaar vervoer in de provincie Zuid-Holland, en het onderzoek dat ze met oud-Europarlementariër Anne-Marie Mineur voor de Statenfractie doet. Het verhaal van de SP’ers leidde tot veel herkenning bij de aanwezigen.

25 oktober 2023

OV in Zuid-Holland is traag en duur

Foto: SP

Reizen met het openbaar vervoer in Zuid-Holland is bijna twee keer zo duur als reizen met de benzineauto en ruim twee keer zo langzaam, blijkt uit steekproeven van de SP-Statenfractie in deze provincie. Voor dieselauto’s en elektrische auto’s lopen de verschillen nog veel verder uiteen.

Lies en Anne-Marie bij politiek café SP Leiden

SP-fractievoorzitter Lies van Aelst en onderzoeksmedewerker Anne-Marie Minieur schuiven op 27 oktober aan bij het politiek café dat de afdeling Leiden van de SP organiseert. Aanvang 19.30 in SPEER, Marnixstraat 18 Leiden.

Foto: Google maps
20 september 2023

Welkom terug Harre!

Terug van heel even weggeweest: Harre van der Nat gaat vanaf 20 september de SP-fractie versterken als fractievertegenwoordiger. In die rol gaat hij voor ons onder andere commissievergaderingen bijwonen en werkbezoeken afleggen.