SP feliciteert Rijnsaterwoude met halte

2 juli 2004

SP feliciteert Rijnsaterwoude met halte

Vanavond zal de Statenfractie de inwoners van Rijnsaterwoude feliciteren. Samen met inwoners heeft de SP het wegbezuinigen van buslijn 197 aan de kaak gesteld en gepleit voor een oplossing. Die oplossing is nu in zicht.

Afgelopen week stemde een meerderheid van de Staten voor het reserveren van geld voor aanleg van een bushalte. Het moet volgens de SP mogelijk zijn om in december 2004 weer een bus te laten rijden. De felicitaties zijn er niet alleen voor de bushalte, ook voor het goede voorbeeld van de actievoerders dat is getoond; de aanhouder wint!

De tekst van het felicitatiebericht:

Gefeliciteerd!

Dankzij de steun van veel inwoners krijgt u in december een bushalte bij lijn 370. Sinds augustus vorig jaar hebben inwoners van Rijnsaterwoude en omgeving handtekeningen gezet, deze aangeboden op het provinciehuis, uitgelegd wat er aan hand is én meermalen gepleit voor een oplossing. De SP heeft daarbij ondersteund. We hebben een enquête gehouden en een debat aangevraagd in Provinciale Staten. Uiteindelijk hebben we samen met het actiecomité steeds meer politieke partijen over de streep getrokken. Dit sneeuwbaleffect heeft ervoor gezorgd dat er vanuit de algemene reserve van de provincie geld komt voor de aan-leg van een bushalte aan de N207. Samen met het geld van gemeente Jacobswoude en de busmaatschappij, worden er bij de Woudse dijk trappen aangelegd, komen er schuilhokjes, een fietsenstalling en verlichting. In december 2004 heeft u weer aansluiting op lijn 370.

Liever hadden wij gezien dat bus 197 nog door het dorp zou rijden, maar dat was niet meer haalbaar. Met jullie inzet zijn veel andere dingen bereikt: De bushalte is niet alleen voor Rijnsaterwoude, ook inwoners van Langeraar krijgen hiermee weer een halte dichterbij huis. En – heel belangrijk- jullie hebben het goede voorbeeld gegeven voor andere actievoerders: de aanhouder wint! De provincie zal goed nadenken voor er weer een bus wordt geschrapt. De Statenfractie SP feliciteert u met deze fantastische uitslag!