Snoepreisje commissie Ruimte en Wonen is geldverspilling

15 juni 2005

Snoepreisje commissie Ruimte en Wonen is geldverspilling

De SP verzet zich als enige partij om de Provinciale Statencommissie Ruimte en Wonen naar Newcastle of Berlijn te laten gaan.
SP Statenlid Peter Romijn: “Dit is overbodige geldverspilling” Romijn: “De commissie Ruimte en Wonen wil graag naar het buitenland om daar de stedelijke vernieuwing te bewonderen. Tenminste, dat zeggen ze: in de discussie komt naar boven dat ze het ‘wel aardig’ vinden, of ze willen voor de onderlinge contacten.” In de discussie nodigde Romijn de andere Statenleden om bij hem in Zoetermeer langs te komen. “Voor de onderlinge contacten pakken we dan een terrasje, voor de stedelijke vernieuwing gaan we naar de Zoetermeerse nieuwbouwwijken. Dan kom je ook eens in je eigen provincie!”

Volgens Romijn zijn er genoeg locaties in de eigen provincie of in de rest van Nederland te vinden om ervaringen met stedelijke vernieuwing op te doen.

In februari uitte de SP nog forse kritiek op het voorstel om met Provinciale Staten naar Parijs te gaan. Dat werd toen vervangen door een excursie in de provincie.