SP wil behoud van buslijn 65

4 oktober 2006

SP wil behoud van buslijn 65

SP statenlid Harre van der Nat wil dat de provincie bezwaar maakt tegen het voornemen van busvervoerder Connexxion om buslijn 65 te schrappen.

Van der Nat: “Er maken dagelijks honderden mensen gebruik van deze buslijn. Vooral in de spitsuren is deze bus een graag gezien alternatief voor de auto. De buslijn moet gewoon blijven, zeker ook omdat het openbaar vervoer de afgelopen jaren al genoeg onder druk heeft gestaan en de betrouwbaarheid voor de reizigers afneemt.”
Het statenlid is verbaasd over de gang van zaken rond de buslijn.
“In oktober vorig jaar heeft Connexxion de prijs van de buskaartjes van lijn 65 met 56% verhoogd en een jaar later komt het bedrijf met de mededeling dat de lijn niet langer rendabel is. Het bedrijf en de provincie hebben duidelijk niet bijgedragen aan de aantrekkelijkheid van de buslijn, integendeel” aldus van der nat.

Niet alleen de Statenfractie van de SP maakt zich zorgen over de aanstaande opheffing van buslijn 65. Ook de gemeente Voorschoten heeft inmiddels een brandbrief gestuurd naar het hoofdkantoor van Connexxion.
Van der Nat (SP) “Ik zou niet alleen de gemeenten die deze buslijn aandoet maar zeker ook de passagiers van buslijn 65 willen oproepen in de pen te klimmen en hun bezwaren kenbaar te maken.”

De SP heeft vragen gesteld aan GS over de kwestie. Daarbij is GS opgeroepen met Connexxion in overleg te treden en standvastig te zijn als het gaat om het behouden van de buslijn. In het uiterste geval moet de lijn 65 als spitsbus blijven bestaan.