Bart Vermeulen lijsttrekker SP Zuid-Holland

10 januari 2007

Bart Vermeulen lijsttrekker SP Zuid-Holland

Statenlid Bart Vermeulen is door de leden van de SP gekozen als lijsttrekker voor de verkiezingen van provinciale staten op 7 maart. Tijdens een regioconferentie in Rotterdam stelden afgevaardigden van de SP-afdelingen in Zuid-Holland de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma vast. Vermeulen is op dit moment statenlid en houd zich vooral bezig met groen, water en milieu. Naast statenlid is Vermeulen leraar aardrijkskunde in Leiden.

Op nummer twee staat Rotterdammer Wiel Senden. Senden is hydrogeoloog en nu projectmanager bij Kiwa Water Research. Eerder zat hij acht jaar in de deelraad van Hillegersberg-Schiebroek.

Nummer drie op de lijst is Eva de Bakker uit Leiden. De Bakker zat op de kunstacademie en is nu gemeenteraadslid. Huidig statenlid Harre van der Nat uit Voorschoten staat op nummer 4. Van der Nat studeert Cultureel en Maatschappelijke vorming aan de Haagse Hogeschool en is voorzitter van de SP afdeling Voorschoten.

Lies van Aelst staat op nummer 5 en is met 18 jaar de jongste kandidaat op de lijst. Ze zit nu in de eindexamenklas van 5 HAVO en is bestuurslid van de afdeling Gorinchem.

Op nummer zes staat Delftenaar Frank Johan Hoogendam. In het dagelijks leven is hij ondernemer en daarnaast commissielid bij de raadsfractie.

Erik Maassen uit Sassenheim staat op nummer 7. Hij werkt als leraar geschiedenis op een middelbare school en is actief als bestuurslid voor de SP.

Huidig statenlid Peter Romijn uit Zoetermeer staat op nummer 8. Op eigen verzoek wilde Romijn het rustiger aan gaan doen, al is nummer 8 na de gigantische verkiezingsoverwinning van 22 november inmiddels een verkiesbare plaats.

Edith Kuitert uit Schiedam is nummer 9. Eerder was ze 3 jaar statenlid en gemeenteraadslid.

Fetse Visser uit Sommelsdijk staat op nummer 10. Visser is lokaal actief in de SP ledenwerkgroep Goeree Overflakkee en communicatieadviseur bij de gemeente Tholen.