Actie voor betaalbaar wonen in Rotterdam

16 februari 2007

Actie voor betaalbaar wonen in Rotterdam

ROOD in actie voor betaalbare woningen

ROOD, jongeren in de SP, heeft vandaag actie gevoerd voor meer en betere sociale woningbouw. Op de trappen voor het Stadhuis in Rotterdam werd ten tijde van de gemeenteraadsvergadering een ludiek actie gehouden. Getooid met vlaggen, demonstratieborden en muziek bezette de SP de stoep. img_1856.jpg

“In heel Zuid-Holland worden veel huizen met betaalbare huren gesloopt en lang niet altijd teruggebouwd. Studenten en starters kunnen bijna geen woning vinden” zegt Lies van Aelst, de jongste SP-kandidaat voor de Provinciale Staten. “Daarom zitten we met een doos op de trappen in onze slaapzak. En we spelen Slopopoly in plaas van Monopoly.”

Slopopoly

Tijdens de demonstratie die veel bekijks trok klonken SP-liedjes over sloop en sociale woningbouw.

Eva in actie

SP-kandidaat voor de Provinciale Staten, Eva de Bakker sprak de omstanders toe: “Op 7 maart kun je iets veranderen. Dan kun je kiezen over waar en hoe je woont. Op 7 maart kun je kiezen voor béter wonen en voor méér sociale woningbouw. Het roer moet om.”

Twee jaar geleden bracht de statenfractie van de SP al haar eigen sociale woonvisie uit over de woningbouw voor de komende 10 jaar.

28.000 goedkope huisjes in Rotterdam gesloopt?