Debat bij InHolland, Den Haag

14 februari 2007

Debat bij InHolland, Den Haag

Eva de Bakker antwoord op de vragen
SP-kandidaten voor de Provinciale Staten Eva de Bakker (3) en Lies van Aelst (5) waren afgelopen maandag aanwezig bij InHolland aan de Theresiastraat in Den Haag. Helaas hadden de studenten geen vrij gekregen, waardoor de opkomst tegenviel, maar de organisatie heeft er een vlot debat van weten te maken met leuke muzikale intermezzo's. Er was gekozen voor een opzet als RTL Boulevard, met filmpjes en korte reacties. In de filmpjes waren studenten te zien die vertelden wat zij vonden van de provincie en hun leefomgeving. De kandidaat-Statenleden konden hier kort op reageren. Ook konden studenten vragen stellen, bijvoobeeld; "wat verdienen jullie nu eigenlijk?" De meesten gingen op die vraag niet in alleen de ChristenUnie en SP gaven meteen antwoord. De SP vertelde van de afdrachtregeling en Eva de Bakker maakte duidelijk dat de provincie er is voor de inwoners en niet andersom. Zij vertelde het niet eens te zijn met de 28 bijbanen van de Commissaris van de Koningin. Lijsttrekker en huidig Gedeputeerde Statenlid Huls (PvdA) zei niets.
naast de interviews was ook de SP kraam aanwezig
Op een andere vraag reageerde Lies van Aelst. Zij vertelde dat de provincie meer moet en kan doen aan het aantal stage plaatsen voor studenten. De SP kwam met het idee van een provinciale stagebank. De studenten knikten en zagen het wel zittenm, omdat het niet altijd gemakkelijk is aan een stageplaats te komen. De PvdA zag hier niets in, maar verzuimde een andere oplossing te noemen.