SP-Statenkandidaten on tour voor beter OV

21 februari 2007

SP-Statenkandidaten on tour voor beter OV

Op zaterdag 24 februari organiseren tien SP-afdelingen in Zuid-Holland een tour met het openbaar vervoer om aandacht te vragen voor de bereikbaarheid van de randstad en het belang van goed, veilig en betaalbaar openbaar vervoer. De OV-tour begint om 10.00 in Leiden, met onder andere SP Tweede-Kamerlid Paul Ulenbelt en Bart Vermeulen, lijsttrekker voor de SP voor Provinciale Staten. In Leiden voeren Ulenbelt en Vermeulen actie tegen de RijnGouweLijn door de binnenstad. De tour gaat vervolgens verder langs Voorschoten, Den Haag, Zoetermeer, Rijswijk, Rotterdam, Dordrecht, Gorinchem, Maassluis en Spijkenisse. Reizigers krijgen informatie over de standpunten van de SP op provinciaal en lokaal niveau. In Dordrecht wordt aandacht gevraagd voor de grote problemen bij Arriva, in Rotterdam maakt de afdeling zich sterk voor een nachtnet met de metro, en in Zoetermeer gaat de SP in op de grote flaters bij Randstadrail. Verder lanceert de SP deze week een eigen actieplan om de Randstad duurzaam bereikbaar te houden.
Tijdens de tour zijn vele kandidaat Statenleden van de SP aanwezig.

Bart Vermeulen, lijsttrekker voor de SP voor Provinciale Staten: “Over verkeer en vervoer heeft de provincie veel te vertellen. De SP wil snel starten met proeven voor gratis openbaar vervoer voor jongeren en ouderen en meer plaatsen in Zuid-Holland aansluiten op het openbaar vervoer. In Belgie laat men zien dat goedkoper en gratis openbaar vervoer succesvol is om het autogebruik tegen te gaan.
Ook naar bedrijven- en industrieterreinen kan het openbaar vervoer veel beter. De situatie in Dordrecht laat zien waar de huidige praktijk van aanbestedingen en privatiseringen voor zorgt. Verslechterde dienstverlening, opgeheven haltes en grote onzekerheid bij de reizigers.
Dat kan en moet de komende jaren echt anders.
Een stem op de SP op 7 maart is een stem voor beter en schoner openbaar vervoer.”

Download Flyer in PDF formaat.