Zaterdag ook Kleine Kernentour SP op Goeree-Overflakkee

22 februari 2007

Zaterdag ook Kleine Kernentour SP op Goeree-Overflakkee

De SP Goeree-Overflakkee bezoekt op zaterdag 24 februari 2007 alle kleine kernen op het eiland Goeree-Overflakkee. Statenkandidaat Fetse Visser zal ook bij deze tour aanwezig zijn.
Visser: "Ook op Goeree-Overflakkee zien we dat een flink aantal kernen het moeilijk hebben. Middenstanders en jongeren trekken weg en de bereikbaarheid van zorgvoorzieningen verslechtert in snel tempo. De provincie kan en moet hier wat aan doen." "Kleine kernen moeten kunnen bouwen voor de eigen bevolking, moeten goed bereikbaar zijn met het openbaar vervoer en er moet een onderzoek komen naar steun voor lokale ondernemers om ze voor de kernen te behouden.”

De leefbaarheid in de kleine kernen is een van de speerpunten van de SP in de komende 4 jaar. Omdat het huidige provinciebeleid niet voldoende is werd enkele maanden geleden een SP motie in de provinciale staten aangenomen waardoor het provinciebestuur moet gaan onderzoeken op welke manieren de leefbaarheid in kleine kernen verder verbeterd kan worden.

Vanaf 11.00 uur zullen achtereenvolgens Stad aan 't Haringvliet, Den Bommel, Ooltgensplaat, Achthuizen, Nieuwe-Tonge, Herkingen, Melissant en Goedereede worden aangedaan.