Kandidaten trots op campagne!

7 maart 2007

Kandidaten trots op campagne!

Na een maand van campagne is het vandaag de dag dat u mag gaan stemmen. Voordat het zover was heeft het campagneteam ruim een maand lang campagne gevoerd. Het campagneteam en de kandidaten zijn trots op de inzet van de afdelingen die veel tijd en inzet hebben gestoken voor deze verkiezingen!

De eerste aanzet tot de campagne was de regioconferentie waar de leden het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst definitief vast stelde.

SP leden stemmen over het programma en de kandidatenlijst

Met een programma en kandidatenlijst kon de campagne beginnen. Voor een goede campagne is het vooral belangrijk dat de lokale afdelingen hiermee aan de slag gaan. Het campagneteam hield daarvoor een sessie in buurthuis Basta in Rotterdam om ze de campagne door te spreken.

Op straat!
De SP is een partij die veel op straat te vinden is, binnen maar ook buiten verkiezingstijd. Tijdens deze campagne gingen veel afdelingen de markt op of in het winkelcentrum staan om zo de bekende tomatenspons aan het publie uit te delen. Hierbij stond men door de hele provincie. Op Goeree Overflakkee is men zelfs op een kleine kernentour gegaan om zelfs de mensen in de kleinste dorpen op het eiland te bereiken!

Goedereede, een kleine kern op Goeree Overflakkee, kwam de SP ook langs

Kandidaten gingen zelf ook veel de markt op:

Bart Vermeulen in de koopgoot in Rotterdam

Harre van der Nat in de koopgoot in Rotterdam

Erik Maassen in Sassenheim op de markt.

Turan Seker op de Mart in Den Haag.

Dilber Seckin in Dordrecht.

Ook zonder kandidaten gingen de afdelingen aan de slag door in of bij winkelcentra met kramen, stellages en andere aandacht trekkende

In Sliedrecht.

In Nieuwerkerk aan den IJssel.

Plakken
Kandidaat Erik Maassen was een van de eersten die de campagne startte met het plakken van een verkiezingsposter.

Erik Maassen plakt de eerste poster.

Verkiezingsposters horen er nu eenmaal bij en daarom zijn er in heel Zuid Holland overal posters geplakt. In Hellevoetsluis hielp kamerlid Paulus Jansen mee. Plakken is een apart deel in de campagne en tot in de kleinste dorpen op de Zuidhollandse Eilanden komt u de posters tegen op de door de gemeente neergezette borden. De afdeling Rotterdam maakte er zelfs een korte film over. De SP had in Zuid Holland ook de primeur : het grootste verkiezingsbillboard ooit werd in Bodegraven langs de A12 neergezet.

De grootste politieke billboard van de SP stond in Bodegraven

Paulus Jansen plakt in Hellevoetsluis

Kandidaten on tour

De kandidaten zijn zelf ook actief bezig geweest om belangrijke punten uit het verkiezingsprogramma te belichten of de aandacht hiervoor te vragen. Niet alleen gingen ze zelf on tour, ook werden ze vaak uitgenodigd om te komen bij fora.

Eva de Bakker en Naomi Smulders nemen handtekeningen in ontvangst van de actie Kind is Koning.

Eva de Bakker en Tweede Kamer lid met een schone bus in Den Haag Ypenburg

Harre van der Nat in een forumdiscussie over openbaar vervoer.

Ook Jan Marijnissen hielp met de campagne in Rotterdam door op bezoek te gaan aan een school in Kralingen en daarna te flyeren in de Koopgoot. Daarvoor werd hij bedankt door de vrijwilligers!

Jan Marijnissen laat zich verrassen door twee campagne medewerkers

De SP lanceerde tijdens de campagne een alternatief vervoersplan :Zuid Holland bereikbaar en ging per openbaar vervoer door de provincie en kwam in heel veel steden om zo het plan onder de aandacht te brengen :

Raadslid Daniel Westhoek in Zoetermeer, waar Randstadrail nog steeds niet rijdt maar de NS-dienstregeling op station Zoetermeer wel flink is uitgekleed

Raadslid Theo Cornelissen in Rotterdam. In Rotterdam moet volgens de SP het nachtnet worden uitgebreid, met een metro die in het weekend de hele nacht doorrijdt.

Dordrecht. Lies van Aelst (plaats 5 op de lijst) krijgt een klachtenboek aangeboden over verdwenen haltes bij zorgcentra en ouderenwoningen nadat Arriva de busdiensten overnam.

Statenkandidaat Naomi Smulders in de tram van Rijswijk naar Delft. De afdeling voert er actie voor een betere verbinding met het Reinier de Graaf-ziekenhuis in Delft.