SP wil serieuze inzet provinciebestuur voor kleine kernen

24 mei 2007

SP wil serieuze inzet provinciebestuur voor kleine kernen

SP statenlid Erik Maassen is ontevreden over de uitvoering van een SP motie door gedeputeerde Van der Vondervoort. In de motie werd opgeroepen te onderzoeken hoe de provincie kon bijdragen aan het versterken van voorzieningen in kleine kernen.
De motie, die zes maanden geleden op initiatief van de SP is aangenomen, moet er voor zorgen dat de Provincie Zuid-Holland een plan opstelt om de leefbaarheid in kleine kernen te bevorderen. Met name het vestigen of behouden van voorzieningen, zoals winkels, leidt ertoe dat de leefbaarheid van kleine kernen wordt verbeterd. Daarom riep deze SP-motie het provinciebestuur op om te onderzoeken hoe de provincie het vestigen en behouden van deze voorzieningen kan stimuleren, en daar een plan voor te presenteren.
Maassen: "De uitvoering van de motie is beneden peil. Aan het stimuleren van voorzieningen in kleine kernen wil het college niet beginnen, en van het gevraagde plan is geen spoor te bekennen. Deze uitvoering van de motie is voor ons volstrekt ontoereikend."
Aangezien CDA, PvdA en Groenlinks deze conclusie onderschreven heeft Van der Vondervoort de opdracht gekregen opnieuw te bekijken hoe de motie uitgevoerd moet worden. Maassen: "zij moet haar huiswerk overmaken en zich serieus voor het probleem inzetten.”