Gerard Harmes rondt sponsortocht voor Basisziekenhuis af

19 september 2007

Gerard Harmes rondt sponsortocht voor Basisziekenhuis af

Op zaterdag 15 september heeft oud-SP Statenlid en voormalig fractievoorzitter Gerard Harmes zijn ruim 350 kilometer lange Hannekemaaierswandeltocht van Freren-Schapen naar Schiedam afgerond.
De tocht had als doel geld op te leveren voor de Stichting Basisziekenhuis Moet, die in Alphen aan den Rijn strijd voor een volwaardig ziekenhuis.
De tocht die Harmes liep was dezelfde als die voorouders van hem gelopen hebben. Oud-Statenlid en oud-Tweede Kamerlid Fenna Vergeer-Mudde liep de laatste 12 km mee.
SP wethouder Yorick Haan van Schiedam ontving Gerard bij de gemeentegrens. Daarna liepen ze gezamenlijk naar het Schiedamse stadhuis waar de tocht ten einde kwam.

De sponsoropbrengst voor de kas van de Stichting Basisziekenhuis Moet is de € 1100 gepasseerd. Naast het doel zijn familiegeschiedenis te begrijpen wil Gerard ook de aandacht voor het Alphense ziekenhuis levend houden. Gerard vraagt zijn tocht voor 1 cent per kilometer te sponsoren. Met dat geld kunnen nieuwe acties betaald worden. De directie van Rijnland heeft in 2006 de 7 x 24 uurs-zorg toegezegd, maar niet de EHBO of spoedeisende hulp. Daarom zal de komende jaren actie nodig blijven.