Romijn en van Aelst enqueteren Reeuwijk en Moordrecht

10 oktober 2007

Romijn en van Aelst enqueteren Reeuwijk en Moordrecht

Peter in gesprek over de herindeling

SP statenleden Lies van Aelst en Peter Romijn hebben vandaag met de herindelingenquête op de weekmarkt van Reeuwijk-Brug en Moordrecht gestaan. Het doel van de enquete is er achter te komen wat de bewoners van de te herindelen gemeenten vinden van de plannen. "Een van de veelgehoorde antwoorden op waarom iemand voor de huidige herindelingplannen zou zijn, was de angst om dan bij Gouda te worden gevoegd", aldus Peter Romijn.

Het was voor de SP de eerste keer dat we in het gebied stonden, er waren dan ook veel verbaasde reacties op de aanwezigheid van maarliefst twee statenleden.

Lies van Aelst: " Veel mensen in het gebied zijn bang om hun dorpse identiteit kwijt te raken, ook zijn mensen bang om hun voorzieningen kwijt te raken. De SP deelt die zorg.”

Binnenkort neemt het provinciebestuur een beslissing over de geplande herindelingen in de Zuidplas.

"Het is voor ons dan ook erg belangrijk om eerst in het gebied te zijn geweest en met de mensen te hebben gesproken. Dat is de enige manier waarop je er achterkomt wat er leeft” aldus van Aelst.