Aftrap herindelings enquête Alblasserwaard

14 april 2008

Aftrap herindelings enquête Alblasserwaard

Lies in gesprek over herindelingplannen

Vandaag was in Nieuw-Lekkerland de aftrap van de herindelings enquête, SP Alblasserwaard vraagt de inwoners van de gemeenten Liesveld, Nieuw-Lekkerland en Graafstroom wat ze zouden vinden van een mogelijke herindeling van hun gemeenten. Deze gemeenten gaan al meer samenwerken, en er zou dus een herindeling kunnen komen. Deze zaterdag heeft de SP ruim 70 enquêtes opgehaald, SP statenlid Lies van Aelst was er bij. De SP Alblasserwaard is van mening dat alle inwoners een stem moeten hebben bij dit soort besluiten en daarom zal de afdeling, in samenwerking met de SP fractie van de Provincie Zuid-Holland, een enquête gaan houden in deze gemeentes. “In de meeste gemeentes wordt er regelmatig over inwoners gepraat, wij vinden het als partij erg belangrijk dat er naar de mensen wordt geluisterd. Zeker als het gaat om dit soort besluiten. Vandaar dat we nu dus zoveel mogelijk inwoners van deze gemeentes de mogelijkheid willen geven hun stem te laten horen ”, aldus Tamara Koppelaar, voorzitter van de afdeling Alblasserwaard.

De komende weken zal de SP Alblasserwaard in het hele gebied te vinden zijn met deze enquête, hier zullen wisselend verschillende statenleden bij aanwezig zijn.