Zuid-Hollands rapport leidt ook tot resultaat in Noord-Holland

29 april 2008

Zuid-Hollands rapport leidt ook tot resultaat in Noord-Holland

Het rapport JU!ST JEUGDZORGvan de Zuid-Hollandse statenfractie, dat enkele maanden geleden verscheen, heeft tot verbeteringen in de jeugdzorg geleid in de buurprovincie. In Noord-Holland zijn naar aanleiding van het rapport 2 voorstellen aangenomen. Het eerste betreft het terugdringen van de bureaucratie door subsidies voor jeudgzorginstellingen niet voor 1 jaar, maar voor 2 jaar te verstrekken. Daarnaast wordt in Noord-Holland onderzocht of de leeftijdsgrens van 18 jaar in de praktijk dezelfde problemen oplevert als de Zuid-Hollandse fractie constateerde.
Statenlid Eva de Bakker (SP): “Ik ben tevreden dat ons rapport ook andere provincies inspireert om de jeugdzorg te verbeteren. De verantwoordelijk gedeputeerde in Noord-Holland heeft ‘JU!ST JEUGDZORG’ aangeboden gekregen en de Provinciale Staten aldaar hebben onze signalen serieus genomen. Dat is goed nieuws voor alle betrokkenen in de jeugdzorg!”

Kijk voor meer informatie over de Noord-Hollandse voorstellen
https://noordholland.sp.nl/bericht/25005/080422-provincie_neemt_twee_jeu..." target="new">HIER