Fietspadleed N 57

1 augustus 2008

Fietspadleed N 57

Van Aelst en de Pijper bij tunneltje naar Rockanje

Woensdag 30 juli bracht Statenlid Lies van Aelst een werkbezoek aan Brielle. Samen met Maarten de Pijper, SPfractievoorzitter in Brielle, kwam van Aelst kijken naar de situatie langs de N 57 waar een fietspad ontbreekt. Van Aelst was daar om te kijken wat de Statenfractie kan doen aan dit probleem. Nu moeten fietsers die richting Rozenburg moeten zo’n 15 tot 20 km omfietsen om hun bestemming te bereiken. Als je alle tijd hebt is dat niet zo erg, maar als je de laatste pont moet halen kan dat een bezwaar zijn, zeker als de fietser niet of nauwelijks bekend is op het eiland want goed bewegwijzerd is het ook al niet voor fietsers. Maarten de Pijper: “Wat mij wel verbaasd is dat het fietspad ineens stopt zodat je niet gewoon rechtdoor kan fietsen en duidelijke bewegwijzering ontbreekt in zijn geheel, terwijl deze plek onlangs helemaal opgeknapt is.”

Er zijn van Aelst bij het bezoek drie mogelijke opties om de situatie te verbeteren voorgelegd. Optie een: Het doortrekken van het huidige fietspad vanaf de Haringvlietsluizen langs de N57.

hvlf-duobeeld.jpg

Links N57 Met fietspad richting Goedereede
Rechts N57 Zonder fietspad richting Brielle

De tweede Optie: Het verbinden van de bestaande landwegen aan de kant van Hellevoetsluis of aan de kant van Vierpolders zodat men op het fietspad van de N218 “Groene kruisweg” terecht komt.
Optie drie: deze optie is misschien wel de goedkoopste, een goede en duidelijke bewegwijzering die ook ’s avonds te lezen is, zodat men niet verdwaald. Deze kan geplaatst worden langs de huidige wegen.

De komende tijd gaat de SPstatenfractie onderzoeken op welke manier de problemen voor fietsers bij de N57 het beste opgelost kunnen worden.