SP pleit voor snelle aanleg lage maximabrug

6 oktober 2008

SP pleit voor snelle aanleg lage maximabrug

De Statenfractie van de SP wil zo snel mogelijke een oplossing voor de verkeersoverlast in Koudekerk. Elke dag verstoppen honderden vrachtwagens de Hoogewaard en de Dorpsstraat tot aan de Koudekerksebrug. In Koudekerk a/d Rijn staat het water de bewoners en bedrijven tot aan de lippen. Ook de ondernemers aan de Hoogewaard tussen Koudekerk en Alphen willen nu duidelijkheid. De SP gaat hierover bij de begroting in provinciale staten een motie indienen, om de lage variant zo snel mogelijk aan te leggen. Frank Johan Hoogendam (SP): ” De lage variant van de Maximabrug is niet alleen stukken goedkoper, ook de snellere inpassing is een groot voordeel.
Deze situatie voor de inwoners van Koudekerk en de ondernemers aan de Oude Rijn heeft nu lang genoeg geduurd”.
De SP is van mening dat de komst van de Maximabrug absoluut los moet worden gezien van de aanleg van een eventuele rondweg langs Alphen. Het volbouwen van de Gnephoek staat voor de SP sowieso niet ter discussie, Hoogendam: “De Gnephoek moet groen blijven!” De Maximabrug is bedoeld om het vrachtverkeer uit Koudekerk te houden en zo het dorp veiliger te maken voor de inwoners.