Maximabrug loopt onnodige vertraging op

28 januari 2009

Maximabrug loopt onnodige vertraging op

“De Maximabrug loopt onnodig vertraging omdat het provinciebestuur haar zaken niet op orde heeft”, dat stelt SP-statenlid Lies van Aelst. “Van het plan voor de Maximabrug dat het provinciebestuur deze maand zou presenteren hebben we nog helemaal niets gezien, dus de inwoners van Koudekerk zitten onnodig langer met een verkeersinfarct voor de deur.”

Afgelopen november namen provinciale staten een SP-motie aan om de Maximabrug in Rijnwoude uiterlijk in 2014 aan te leggen en deze maand zou het provinciebestuur een plan van aanpak presenteren. Met de motie is de ontsluiting van het bedrijventerrein Hoogewaard en het
ontlasten van de Hoogewaard te Koudekerk een stap dichterbij gekomen. Die motie werd door alle partijen in Provinciale Staten gesteund. Van Aelst: “De Hoogewaard moet dringend worden ontlast. Op dit moment heeft het vrachtverkeer geen andere mogelijkheid dan door de smalle Hoogewaard te rijden. Door onze motie kan dit vanaf 2014 sneller over de Oude Rijn
richting de N11. Wat de SP betreft moet de brug dus ook laag en snel
worden aangelegd bij Koudekerk.”

De SP vindt het erg jammer dat het college de noodzaak van haast bij deze
brug niet inziet. Van Aelst: “De situatie in Koudekerk is al jaren
onhoudbaar en wordt er niet beter op. Wij verwachten dat het college de problemen van de mensen in Koudekerk serieus neemt.”