SP-woonvisie aangeboden aan corporaties in Zuid-Holland

22 januari 2009

SP-woonvisie aangeboden aan corporaties in Zuid-Holland

dhr. Peter de Klerk (Mozaiek Wonen Gouda), SP-raadslid Hans Daniel van Alphen en Statenlid Frank Johan Hoogendam.

Woensdag 21 januari 2009, overhandigden vertegenwoordigers van SP afdelingen en de Zuid-Hollandse SP Statenfractie, de nieuwe provinciale SP woonvisie aan de directie van verschillende woningbouwcorporaties in Zuid-Holland en de voorzitter en secretaris van de Vereniging van Woningcorporaties Holland Rijnland. Titel en kern van de nota is “Bouwen naar behoefte”. De SP doet voorstellen over hoe provincie, gemeenten en woningcorporaties beter kunnen samenwerken om met name het steeds grotere tekort aan betaalbare woningen op te lossen.

Auke Uilkema (Woonstichting Noordwijk), Marjo Visser (De Sleutels van Zijl en Vliet, Leiden), Eva de Bakker (SP statenfractie) en Julian van der Kraats (SP gemeenteraadslid Leiden).

In een goed gesprek wisselden de aanwezigen hun ideeën uit over de problemen en mogelijke oplossingen op het gebied van onder andere woningvoorraad, betaalbaar en goed wonen, en de rol die gemeente, provincie en woningbouwcorporaties daarbij kunnen spelen. Met de corporaties is afgesproken dat zij, na de woonvisie te hebben gelezen, er met ons op zullen terugkomen tijdens een vervolggesprekken.

dhr. Jacques Reniers (Vidomes Delft) en Statenlid Frank Johan Hoogendam.

De SP woonvisie is in Leiden, Vlaardingen, Delft, Alphen a/d Rijn, Brielle, Gorinchem en Gouda aangeboden aan vertegenwoordigers van woningbouwcorporaties.

De woonvisie is hier te lezen.