Omwonenden Asfaltcentrale vragen Provincie om snelle actie

16 februari 2009

Omwonenden Asfaltcentrale vragen Provincie om snelle actie

Senden haalt handtekening op

Vorige week overhandigde SP-statenlid Wiel Senden aan milieugedeputeerde van Heijningen 135 handtekeningen van direct omwonenden van de Asfaltcentrale Gouda.
De ondertekenaars dringen aan op snelle actie tegen de stank, de overtreding van de geluidsnormen en de te hoge productie van de Asfaltcentrale.
SP-statenlid Wiel Senden riep het provinciebestuur nogmaals op om snel de oudste milieuvergunning van Nederland te herzien en aan de overlast een einde te maken. Gedeputeerde van Heijningen erkende dat het hier om een serieus probleem gaat. Hij was het met SP-er Senden eens dat er opgetreden moet worden en dat de vergunning moet worden gehandhaafd en ambtshalve moet worden aangepast. Hij vroeg evenwel om begrip voor de te trage voortgang; de Asfaltcentrale trekt namelijk alle juridische middelen uit de kast.
Desondanks zijn er volgens van Heijningen de afgelopen maanden concrete stappen gezet om de Asfaltcentrale binnenkort zover te krijgen om de vergunningvoorschriften na te volgen.

SP-statenlid Wiel Senden: “Dat er na jarenlange nalatigheid door de provincie eindelijk vooruitgang lijkt te zijn is hoog tijd. Maar het blijft beschamend dat de provincie de omwonenden al jaren in de kou laat staan. We blijven als SP deze zaak dan ook op de voet volgen tot de overlast voor de omwonenden voorbij is.”