SP bied 326 handtekeningen voor snelle aanleg Maximabrug aan

8 maart 2009

SP bied 326 handtekeningen voor snelle aanleg Maximabrug aan

aanbieden handtekeningen Maximabrug

326 inwoners van Koudekerk aan den Rijn hebben hun handtekening op een actiekaart gezet om het provinciebestuur op te roepen de Maximabrug snel aan te leggen.
De SP had de actiekaart onder alle huishoudens van Koudekerk verspreid en heeft de handtekeningen afgelopen week aangeboden aan gedeputeerde van Dijk.
“De handtekeningen tonen duidelijk aan dat de inwoners van Koudekerk en vooral de direct omwonenden de verkeersoverlast zat zijn. Hier had al jaren geleden een oplossing voor gevonden moeten worden” zegt SP statenlid Lies van Aelst. “De tijd die het provinciebestuur nu wacht met de plannen voor de Maximabrug, is tijd die de inwoners van Koudekerk langer zitten met verkeersoverlast."

Afgelopen november heeft de SP een motie aangenomen gekregen om de Maximabrug in Rijnwoude uiterlijk in 2014 aan te leggen. Met de motie is de ontsluiting van het bedrijventerrein Hoogewaard en het ontlasten van de Hoogewaard te Koudekerk een stap dichterbij gekomen. Volgens die motie moet het provinciebestuur begin 2009 met een plan van aanpak voor de aanleg komen. Tot op heden hebben Provinciale Staten nog geen plan ontvangen.
“Eind januari vroegen we aan de gedeputeerde al waar het plan bleef en met het aanbieden van de handtekening hebben we opnieuw opgeroepen daar zo snel mogelijk mee te komen” aldus van Aelst.