SP statenfractie op bezoek bij Gorkums veer

21 augustus 2009

SP statenfractie op bezoek bij Gorkums veer

Veer Gorkum
SP statenlid Lies van Aelst en medewerker Ap de Wit hebben vrijdag het Gorinchemse veer bezocht. Johan Hania, tevens voorzitter van het landelijk verenplatform, gaf een rondleiding over de nieuwste boot. Ook maakte hij duidelijk tegen welke problemen het veer aanloopt. Na aandringen van de SP heeft de Provincie Zuid-Holland een subsidie voor dit veer gegeven. De SP vind veren erg belangrijk. Veren dragen bij aan een vermindering van het aantal auto`s op de weg en maken mensen minder afhankelijk van vervoer per auto. Met de grote verkeersknelpunten rondom Gorinchem bied dit veer voor veel mensen een oplossing voor de files. Een groot deel van de passagiers zijn ook scholieren, die anders ver om zouden moeten fietsen.

De SP-statenfractie is van mening dat de provincie Zuid-Holland de veren meer moet stimuleren om een deel van de oplossing van files te bieden en de uitstoot van vervoer te verminderen. De SP is dan ook blij dat het Gorinchemse veer haar aantal bestemmingen wil uitbreiden, om de regio nog beter bereikbaar te maken.