Pak verkeerssituatie Postbrug nu aan!

2 juni 2010

Pak verkeerssituatie Postbrug nu aan!

SP-statenlid Erik Maassen wil dat de provincie de verkeerssituatie bij de Postbrug in Sassenheim zo snel mogelijk gaat aanpakken. “De afgelopen twee jaar is er van alles beloofd, maar niks gebeurd.”

In 2008 stelde de SP al vragen over de verkeerssituatie bij de Postbrug.
“Toen beloofde de provincie snel maatregelen. De stoplichten zouden worden aangepast en er zou een halve rotonde worden aangelegd in 2009.”
Tot op heden is de kruising echter nog niet aangepast en er is geen vooruitzicht dat dat op korte termijn gaat gebeuren.

“De provincie komt haar beloftes niet na,” aldus Maassen. “En dat terwijl er dagelijks files staan en het een zeer onoverzichtelijk en gevaarlijk punt is. Verdere vertraging is dan ook ongewenst.” Door de onoverzichtelijke situatie staat de N444 van Oegstgeest naar Katwijk dagelijks vast bij de Postbrug. In 2008 schrapte Connexxion buslijn 42, omdat men door de drukte de rijtijden niet kon garanderen.
Maassen heeft de provincie gevraagd waarom de noodzakelijke verbeteringen nog niet zijn uitgevoerd en roept het provinciebestuur op zo snel mogelijk met de werkzaamheden te beginnen.