Provinciebestuur zegt SP toiletten op drukke stations MerwedeLingeLijn toe

20 januari 2011

Provinciebestuur zegt SP toiletten op drukke stations MerwedeLingeLijn toe

Na vragen van SP Statenlid Lies van Aelst, heeft het provinciebestuur toegezegd dat meer stations aan de Merwede LingeLijn voorzien zullen worden van openbare toiletten. Het provinciebestuur wil niet op alle stations toiletten plaatsen, maar alleen op de zogenaamde ov-knooppunten. Dit zijn de stations Dordrecht, Sliedrecht, Hardinxveld-Giessendam, Gorinchem, Leerdam en Geldermalsen. De stations Dordrecht Stadspolders, Arkel en Beesd krijgen geen toiletten.

"We zijn blij dat er op meerdere stations langs de lijn toiletten komen, maar uiteindelijk moeten er wat ons betreft ook toiletten in de treinen komen. Dat is nodig voor de medewerkers en voor de reizigers." aldus Lies van Aelst. Het provinciebestuur antwoordde op dat verzoek dat er in de treinen van Arriva géén wc s komen zolang het contract voor het vervoer op de MerwedeLingeLijn loopt. Dat contract loopt pas in 2018 af en pas dan kan de provincie bekijken of het toiletten in de treinen kan eisen.