kandidaten in gesprek met inwoners in Korte Akkeren

12 februari 2011

kandidaten in gesprek met inwoners in Korte Akkeren

Donderdagavond 10 februari waren SP kandidaat Hans Daniël van Alphen uit Gouda en SP Tweede Kamerlid Manja Smits te vinden in de wijk Korte Akkeren in Gouda. Daar bezorgden zij samen met actieve leden van de lokale afdeling de SP krant huis aan huis en gingen zij met diverse bewoners in gesprek. Die gesprekken gingen over heel verschillende onderwerpen, op lokaal, provinciaal en landelijk niveau.

Van Alphen is fractievoorzitter voor de SP in Gouda en nummer 10 op de SP kandidatenlijst voor de aankomende Provinciale Statenverkiezingen.

Van Alphen: 'De SP heeft veel ervaring met buurten in de buurt. Door te praten met de inwoners komen we te weten wat er bij de mensen leeft en komen we in actie als dat nodig is. We spraken in Korte Akkeren bijvoorbeeld over het parkeerbeleid in de wijk en over het onveiligheidsgevoel. Ook de bezuinigingen door het kabinet op het onderwijs en het verhogen van de huren kwam ter spraken.'

De SP vroeg de mensen te gaan stemmen op 2 maart. SP Tweede Kamerlid Manja Smits: 'U kiest op 2 maart niet alleen de Provinciale Statenleden in Zuid-Holland, maar met uw stem bepaalt u ook hoe de Eerste Kamer eruit ziet. Belangrijke verkiezingen dus. Met een linkse meerderheid in de Eerste Kamer kunnen we de ergste asociale voorstellen van Rutte blokkeren.'