Kandidaten in gesprek met inwoners in Stadspolders Dordrecht

12 februari 2011

Kandidaten in gesprek met inwoners in Stadspolders Dordrecht

Donderdagavond 10 februari waren SP kandidaten Lies van Aelst en Cees Venderbos te vinden in de wijk Stadspolders in Dordrecht. Daar bezorgden zij samen met actieve leden van de lokale afdeling de SP krant huis aan huis en gingen zij met diverse bewoners in gesprek. Die gesprekken gingen over heel verschillende onderwerpen, op lokaal, provinciaal en landelijk niveau.

Lies van Aelst is Statenlid voor de SP en de nummer 2 op de SP kandidatenlijst voor de aankomende Provinciale Statenverkiezingen. Van Aelst: 'Veel inwoners waren prettig verrast dat we de verkiezingsfolder persoonlijk af kwamen geven. Zo vaak zien ze geen politieke partijen aan de deur. Er was een oudere meneer die de deur helemaal vergrendeld had, omdat er steeds meer inbraken bij oudere mensen gepleegd worden. Dat is natuurlijk verschrikkelijk en nog een reden waarom dit kabinet moet investeren in politie in de wijk, dicht bij de mensen!'

De SP in Dordrecht haalde ook handtekeningen op omdat ze wil dat de gemeente op korte termijn de minima tegemoet komt met een koudetoeslag per huishouden, ter compensatie van de stijgende woonlasten van de afgelopen jaren en 2011.

Voorzitter van SP Dordrecht en kandidaat voor Provinciale Staten Venderbos: "De sociale minima hebben al moeite om met de stijgende lasten rond te komen, met de komende bezuinigingen van het kabinet Rutte wordt dat bijna onmogelijk."

De SP vroeg de mensen tot slot te gaan stemmen op 2 maart. U kiest op 2 maart niet alleen de Provinciale Statenleden in Zuid-Holland, maar met uw stem bepaalt u ook hoe de Eerste Kamer eruit zal zien. Van Aelst: 'In meerdere opzichten, belangrijke verkiezingen dus. Met een linkse meerderheid in de Eerste Kamer kunnen we de meest asociale bezuinigingsvoorstellen van het kabinet blokkeren.'