Provincie steunt SP; Prijsstijging kaartje interliner te hoog

23 februari 2011

Provincie steunt SP; Prijsstijging kaartje interliner te hoog

In antwoorden op vragen van SP-statenlid Erik Maassen heeft het provinciebestuur toegezegd dat de prijsverhogingen op interliners nader worden bekeken. Maassen had tijdens de Provinciale Statenvergadering vragen gesteld over de hoge prijzen van de kaartjes die reizigers bij de buschauffeur kopen.

Maassen is blij met de toezegging, maar vind het niet voldoende. "Dit probleem speelt niet alleen bij interliners, maar bij alle kaartjes, van Connexxion en Arriva, die reizigers bij de chauffeur kopen. De provincie wil mensen op deze manier aan de OV-Chipkaart dwingen, hoewel nog steeds niet duidelijk is of die kaart wel veilig is." De afgelopen weken bleek dat het buskaartje bij de chauffeur soms wel twee keer zo duur is geworden als gevolg van de invoering van de

OV-Chipkaart. Maassen had hier een debat over willen voeren in Provinciale Staten, maar dit werd geblokkeerd door een meerderheid van CDA, VVD, PvdA en CU-SGP. Maassen: "ik had een voorstel willen indienen om overstappen met een kaartje weer mogelijk te maken, maar die kans heb ik niet gekregen."