SP maakt veel afspraakjes voor 2 maart

15 februari 2011

SP maakt veel afspraakjes voor 2 maart

In verschillende steden werden voorbijgangers door SP’ers getrakteerd op hartjes van suikergoed en een valentijnskaart.

SP lijsttrekker Harre van der Nat was in Den Haag.

Op zaterdag 12 en zondag 13 februari stonden Haagse SP’ers, in het centrum van Den Haag om in de sfeer van Valentijnsdag veel afspraakjes op 2 maart te regelen voor de SP. SP-lijsttrekker voor de provincie van Zuid-Holland, Harre van der Nat en Haagse kandidaat Jerry Snellink gingen speeddaten met het winkelende publiek. “We hopen dat de kiezers kiezen met hun hart. In plaats van te kiezen voor het harde beleid van het rechtse kabinet van Rutte”, aldus Jerry Snellink. De SP'ers ontvingen beide dagen liefdevolle reacties en goede vooruitzichten voor 2 maart.

Ook in het Westland werden voorbijgangers verrast door de valentijnsactie van de SP.

Kandidaat Lies van Aelst was in Gorinchem.

Voorbijgangers in de binnenstad van Gorinchem kregen zaterdag 12 februari van kandidaat Lies van Aelst een valentijnskaartje en zakje met snoephartjes.

Van Aelst: “We kregen enorm positieve reacties. De kaartjes vielen erg in de smaak, en de vraag om een date op 2 maart zorgde voor veel glimlachen."

De SP laat graag zien dat zij vol liefde is. Van Aelst: “De SP houdt bijvoorbeeld van de natuur in Zuid-Holland die door sommige partijen flink bedreigd wordt. Zo houden wij van het groene hart en is het geplande bedrijventerrein in Gorinchem Noord nu al een doorn in ons oog. Ik heb zaterdag veel mensen ontmoet die de liefde voor natuur delen."

In Voorschoten troffen voorbijgangers Statenlid en kandidaat Erik Maassen.

Erik Maassen: "Als de liefde voor Voorschoten wederzijds in, dan stemmen veel inwoners op 2 maart SP als protest tegen de aanleg van de Rijnlandroute.
Die weg is de doodsteek voor het dorp. De mensen reageerden erg positief, de kaartjes en snoephartjes vielen ook in de smaak."

Op 2 maart zijn de Provinciale Statenverkiezingen. De nieuwe Statenleden kiezen de leden van de Eerste Kamer. De SP hoopt op veel afspraakjes op 2 maart.