SP: Waar blijft de Maximabrug?

3 februari 2011

SP: Waar blijft de Maximabrug?

Tijdens de officiële starthandeling van de sloop van de Agrifirmfabriek in Koudekerk a/d Rijn door Gedeputeerde van der Vondervoort, eerder vandaag, heeft SP lijsttrekker Harre van der Nat een spandoek onthult met daarop de tekst "Waar blijft de Maximabrug?". Met deze actie wil de SP aandacht vragen voor de vertraging in de aanleg van de Maximabrug.
De SP heeft jarenlang gestreden voor snelle verbetering van de verkeersveiligheid op de Hoogewaard. Provinciale Staten namen in 2008 unaniem de SP motie aan, waarin het provinciebestuur werd opgedragen om de Maximabrug uiterlijk medio 2014 in gebruik te hebben.

SP lijsttrekker Harre van der Nat: "Wij hopen dat de sloop van dit bedrijf het startsein is om zo snel mogelijk de Maximabrug te gaan aanleggen, maar het lijkt er op dat het provinciebestuur de bouw van de brug probeert uit te stellen. Dat is onacceptabel. Bewoners en bedrijven rondom de Hoogewaard in Koudekerk, kunnen niet langer wachten.”

De SP is voorstander van de lage variant van de Maximabrug en tegen een eventuele rondweg door de Gnephoek.