SP wil geen nieuw bedrijventerrein in Groene Hart bij Gorinchem

11 februari 2011

SP wil geen nieuw bedrijventerrein in Groene Hart bij Gorinchem

Woensdagmiddag heeft de SP in Zuid Holland en Gorinchem samen met stichting het Groene Hart, Millieudefensie, van der Roest/Elmaci en omwonenden een actie gehouden omdat ze het groen hart open willen houden. De actie vond plaats op het toekomstige terrein van Gorinchem Noord. Om te laten zien hoe mooi het uitzicht nu (nog) is hebben de actievoerders een venster op het Groen Hart geplaatst.
SP Statenlid en lijsttrekker Harre van der Nat en Statenlid Lies van Aelst (nummer twee op de SP kandidatenlijst) uit Gorinchem waren erbij.
Lies van Aelst; "Zuid-Holland is het meest volgebouwd van alle provincies in Nederland. En er is nog altijd behoefte aan allerlei zaken; woningen, recreatie, wegen en bedrijventerreinen. Maar we hebben niet genoeg ruimte om alles toe te laten, als we dat zouden doen, dan heeft onze provincie geen groene longen meer over."

Er staan veel bedrijventerreinen leeg in de provincie en de groene ruimte is schaars. De SP wil in Gorinchem geen groen opofferen om te bouwen voor de leegstand. Tijdens de komende Provinciale Statenvergadering zal de SP een amendement indienen om te proberen het bedrijventerrein bij Gorinchem tegen te houden.