Van der Nat in actie voor ondernemers Lage Zijde

27 februari 2011

Van der Nat in actie voor ondernemers Lage Zijde

De SP wil dat de gemeente Alphen aan den Rijn zo snel mogelijk de Lage Zijde open stelt voor autoverkeer. De partij schaart zich met deze oproep achter een petitie van de ondernemers aan de Lage Zijde. Zaterdag 26 februari voerde de SP actie voor de bereikbaarheid van de Lage Zijde. Bij de Oudhoornseweg hingen SP lijsttrekker voor de Provinciale Statenverkiezingen Harre van der Nat en afdelingsvoorzitter Gerard Couturier een spandoek op bij de Oudhoornseweg. Daarna reed Harre van der Nat symbolisch de afgesloten Oudhoornseweg in. De ondernemers ondervinden veel hinder van de afsluiting van deze weg en missen daardoor veel omzet. De SP wil met deze actie bereiken dat de Oudhoornseweg weer wordt opgesteld. Ook wil de SP dat de verpaupering van de Lage Zijde nu eindelijk eens op een goede manier wordt aangepakt. Op de gemeenteraadsvergadering van 3 maart zal de SP hiertoe 2 moties indienen. Iedereen die deze actie wil steunen kan bij de betrokken ondernemers de petitie ondertekenen.

SP lijsttrekker Harre van der Nat vroeg met de actie meer aandacht voor de kleine ondernemers.
“De provincie moet kleine ondernemingen meer kans geven. Dat kan door de kleine ondernemers in de steden te beschermen door grote winkelcentra aan de rand van de steden zoveel mogelijk te beperken en door bij grote projecten ook kleine ondernemingen in te schakelen bij de uitvoering van het werk” aldus Harre van der Nat.