Zuid-Hollandse SP start de campagne: PROTEST - NU SP

5 februari 2011

Zuid-Hollandse SP start de campagne: PROTEST - NU SP

Actieve leden en kandidaten van de SP voor Provinciale Staten uit alle afdelingen in Zuid-Holland zullen op zaterdagmiddag 5 februari te vinden zijn in het openbaar vervoer. In bussen, trams, en treinen delen SP’ers tussen 12.00 en 14.00 uur hun campagnefolders uit en gaan zij in gesprek met de reizigers. De tour eindigt in het stadshart van Zoetermeer, daar zal de partij om 14.00 uur een manifestatie organiseren met als spreker SP Tweede Kamerlid Farshad Bashir. Vanuit het stadshart gaat de partij de stad in en gaan zij in verschillende buurten van Zoetermeer in gesprek met de inwoners over het huidige kabinet en de verkiezingen op 2 maart.

Premier Mark Rutte noemde de Provinciale Statenverkiezingen op 2 maart een test voor het kabinet. De SP is pro-test en zal de inwoners, met behulp van een spel, vragen te kiezen uit het afbraakbeleid van het kabinet of het sociale alternatief van de SP.

Om 16.00 sluit de SP, wederom in het stadshart, de actie af met de SP lijsttrekker voor de Statenverkiezingen Harre van der Nat. Hij geeft de uitslag van de test onder de inwoners.