5 SP`ers in de Staten

7 maart 2011

5 SP`ers in de Staten

Foto: SP

De SP is bij de Provinciale Staten verkiezingen de 5e partij van Zuid-Holland geworden, met 5 zetels. Dit is winst ten opzichte van de Tweede Kamerverkiezingen in 2010, maar ten opzichte van de verkiezingen in 2007 is dit een verlies van 3 zetels. Dit is voor de SP de eerste keer dat er verlies is bij de Provinciale Statenverkiezingen in Zuid-Holland.
‘Hoewel het niet onverwacht komt, is het nooit leuk om te verliezen’ zegt SP lijsttrekker Harre van der Nat. ‘Bij de Tweede Kamer verkiezingen van 2006 behaalde de SP een enorme winst. Ook stonden we op 30 kamerzetels in de peilingen in 2007. In 2010 hebben we behoorlijk verloren met de Tweede Kamer verkiezingen, een deel van die stemmers hebben we in 2011 terug gewonnen. Daar ben ik trots op en blij mee!’

De SP bedankt al haar kiezers, Harre van der Nat: ‘Ik wil alle stemmers en vrijwilligers heel hartelijk bedanken voor alle hulp en steun. Dankzij die mensen is de SP een grote partij gebleven in Zuid-Holland en kunnen we ons de komende 4 jaar sterk blijven maken voor een menselijke en sociale Provincie. Vanuit de oppositie of vanuit het provinciebestuur.’

De Statenfractie bestaat de komende jaren uit Harre van der Nat, Lies van Aelst, Bart Vermeulen, Jerry Snellink en Esther Zwaan.