Stalen paal bij Gemeneweg (N209) direct verwijderen

8 mei 2012

Stalen paal bij Gemeneweg (N209) direct verwijderen

Een stalen paal die half omver gereden op het talud op de N209 (Gemeneweg) in Hazerswoude staat zal snel door de Provincie Zuid-Holland worden verwijderd. Een verkeersongeluk zorgde er enige tijd geleden ervoor dat de verkeerspaal geraakt werd. Volgens Harre van der Nat van de Statenfractie van de SP in Zuid-Holland is de paal een groot gevaar voor het verkeer en zeker voor motorrijders. De gevolgen kunnen vreselijk zijn bij een val aangezien de paal horizontaal en op een halve meter hoog richting tegemoetkomend verkeer wijst. Op vragen van van der Nat is direct de toezegging gekomen van het bestuur van de Provincie om de paal weg te laten halen. Vreemd is het wel dat de gemeente Rijnwoude niet eerder actie had ondernomen om zelf de paal weg te halen aangezien het ongeluk al enige tijd geleden gebeurde. Het is dan wel provinciale weg maar een gemeente zou toch gelijk moeten handelen. Zeker bij direct gevaar voor het verkeer.
De SP is tevreden met de reactie van de Provincie. En zal er op toezien dat de paal snel wordt weggehaald.