vragen over vervangend veer Alphense brug

11 juni 2013

vragen over vervangend veer Alphense brug

De SP heeft vandaag opheldering gevraagd over het vervangend veer dat de provincie inzet tijdens de afsluiting van de Alphense brug in Alphen aan den Rijn. Aanleiding hiervoor zijn de berichten dat fietsers niet mee mogen met het pontje.

SP-Statenlid Lies van Aelst: 'De omleiding voor fietsers bij de Alphense brug lijkt vooral slecht toegankelijk te zijn voor mensen die minder goed ter been zijn. Wij vragen ons daarom af waarom het pontje niet gewoon toegankelijk is voor voetgangers én fietsers.'

Vreemd
In 2011 was ook de Julianabrug in Alphen tijdelijk dicht wegens werkzaamheden. Fietsers konden toen wel gewoon mee met het vervangende pontje en hebben hier ook gretig gebruik van gemaakt. De SP vindt het daarom vreemd dat fietsers nu niet mee mogen.

Vragen
In de vragen die de SP vandaag stelt, pleit de partij ervoor dat de provincie bij dit soort werkzaamheden altijd rekening houdt met alle groepen reizigers. ‘Als de omleiding voor fietsers te ver om is, of slecht toegankelijk, moet het vervangend veer ook voor hen gewoon toegankelijk zijn’, aldus Van Aelst.