Lange wachtrijen bij incheckpalen Arriva

20 augustus 2013

Lange wachtrijen bij incheckpalen Arriva

Het tekort aan Arriva-incheckpalen in Dordrecht en Geldermalsen leidt tot lange wachtrijen. Mensen missen hierdoor regelmatig hun aansluiting. De SP-fractie in de Provinciale Staten vindt dit niet kunnen en wil de reden van het paaltjes tekort weten.

SP-Statenlid Lies van Aelst reist zelf dagelijks met de trein: ‘Het valt op dat de NS-stations wel zijn voorzien van genoeg NS-incheckpaaltjes, maar dat Arriva-reizigers in de rij moeten staan. Reizigers zijn verplicht in en uit te checken als ze overstappen naar een andere vervoerder. Dat moet dan wel fatsoenlijk kunnen.'

Vooral op de stations in Geldermalsen en Dordrecht is het tekort aan Arriva-chippunten problematisch. Het Statenlid is benieuwd wat de reden hiervan is. 'Ik vraag of het te maken heeft met het feit dat Arriva de stations niet zelf beheert’, aldus Van Aelst.

De SP kaartte al eerder problemen aan die zijn ontstaan doordat sinds de introductie van de marktwerking verschillende bedrijven het treinvervoer verzorgen. Deze hadden onder meer betrekking op het omroepsysteem en de stempelautomaten. Contact tussen de verschillende vervoerders verliep hierbij zeer stroef.