Partijen alsnog in gesprek over subsidie Zuid-Hollandse Natuur en Milieufederatie

8 november 2013

Na de trieste uitkomst van het begrotingsdebat op 6 november riep de Natuur en Milieufederatie Zuid-Holland (NMZH) alle partijen die de organisatie in principe steunen op om alsnog gezamenlijk naar een oplossing te zoeken. SP, D66 en PvdA gaven gisteren al op Twitter aan hier helemaal achter te staan.

SP-Statenlid Esther Zwaan is blij en hoopt dat alle betrokken partijen alsnog de betere kant van politiek en goede onderlinge samenwerking kunnen laten zien. Tijdens het begrotingsdebat afgelopen woensdag lukte dat niet en bleef de Natuur en Milieufederatie Zuid-Holland voor 2014 voor nul euro subsidie in de boeken staan.

‘Anno 2013 kan toch eigenlijk niemand er meer omheen dat snelle vergroening en verduurzaming essentieel zijn voor de toekomstbestendigheid van onze economie en samenleving. De NMZH heeft hierbij een belangrijke taak’, aldus Zwaan. ‘Voor ons telt dus maar één ding: dat deze club alsnog subsidie krijgt en zo zijn goede werk kan voortzetten.'

De Zuid-Hollandse Milieufederatie bundelt de krachten van zo’n drie honderd lokale en regionale organisaties op het gebied milieu, ecologie en duurzaamheid. 'Daarachter zitten dus nog veel meer mensen die zich vaak op vrijwillige basis inzetten voor de toekomstbestendigheid en kwaliteit van leven in onze provincie’.

Volgens Zwaan ‘Verdienen de organisatie en alle mensen erachter dus ook in 2014 onze steun. Daarbij kan ook de provincie door de bundeling van krachten effectiever werken. Met vele kleinere clubs praten en onderhan-delen kost nu eenmaal meer tijd en geld. Het is dus goed dat we alsnog op zoek gaan naar een meerderheid die het werk van de NMZH steunt'.