SP wil waarschuwingsborden bij Vrouwenweg-N206

8 januari 2014

SP wil waarschuwingsborden bij Vrouwenweg-N206

Door werkzaamheden en toenemende verkeersdrukte wordt de kruising van de N206 met de Vlietweg en de Vrouwenweg in Leiden steeds gevaarlijker. Met waarschuwingsborden naast de busbaan voorafgaand aan de Vrouwenweg kan de situatie een stuk veiliger worden.

Op dit moment is het behoorlijk gevaarlijk om in te voegen op de N206, de enige ontsluitingsweg van het gebied. Vooral bewoners van de Vrouwenweg en bezoekers van natuurgebied De Vlietlanden hebben daar last van. Doordat bussen en vrachtwagens voorrang hebben gekregen op het kruispunt, is de situatie nog verder verslechterd.

De komende tijd worden de Vrouwenweg en de aangrenzende Lammebrug verbreed en opnieuw ingericht. Dit levert weer extra verkeershinder op. Om ongelukken te voorkomen, heeft de SP-Statenfractie bij het dagelijks bestuur van de provinicie om duidelijke waarschuwingsborden gevraagd.

Verder vindt de SP het erg belangrijk dat bewoners van de Vrouwenweg in een vroeg stadium kunnen meepraten over de toekomstige inrichting van de N206 en de Lammebrug. Ook dit heeft de SP-Statenfractie inmiddels bij het dagelijks bestuur van de provincie aangekaart.