Afscheid Esther Zwaan

15 september 2014

Afscheid Esther Zwaan

Esther Zwaan stopt als Statenlid voor de SP in Zuid-Holland. Het Statenwerk is niet te combineren met haar nieuwe, veeleisende baan. Haar opvolger Frank Johan Hoogendam start op 17 september. Frank Johan wordt woordvoerder op de dossiers Ruimtelijke Ordening en Groen.

Esther Zwaan (Rotterdam) was sinds 2011 Statenlid voor de SP in Zuid-Holland. De fractie bedankt Esther voor de prettige samenwerking en haar inzet op de dossiers Groen en Jeugdzorg, het vakgebied waarin veel gebeurt en ze ook zelf met overgave werkzaam is. We wensen Esther veel succes met alle toekomstige werkzaamheden.

Tegelijkertijd kijken we uit naar de samenwerking met oude bekende Frank Johan Hoogendam. Frank Johan was eerder van 2007-2011 Statenlid en woordvoerder op de dossiers Ruimte en Wonen (de huidige Commissie Ruimte en Leefomgeving), groen, water en milieu. Daarnaast is hij voorzitter van de SP-afdeling Delft en regiovertegenwoordiger in Haaglanden.

Andere wijziging
Vanwege Esthers vertrek is er nog een wijziging. Jerry Snellink is al woordvoerder financiën (Commissie Bestuur en Middelen). Daar komen bestuur en jeugdzorg bij. Bestuur neemt hij  over van fractievoorzitter Bart Vermeulen. Bart krijgt zo meer tijd voor zijn andere taken, waaronder de dossiers cultuur en erfgoed, archeologie, economie, bodem en energie.