Connexxion moet beter met klachten omgaan
Connexxion moet beter met klachten omgaan
Op initatief van de SP besprak de Statencommissie Verkeer en Milieu gisteren de bij nat weer gevaarlijke laadkleppen op het veer Rozenburg-Maassluis. Connexxion Water negeert klachten over soms zeer ernstige incidenten als gevolg hiervan. Gedeputeerde De Bondt gaat het bedrijf hierop aanspreken.
Mevrouw Marjon McElligott maakte tijdens de commissievergadering gebruik van haar inspraakrecht. Dit deed ze als moeder van een meisje dat door de gladde laadkleppen zeer ernstig ten val kwam op één van de ponten. Klagen hierover bij Connexxion Water B.V. had geen enkele zin, zo vertelde ze.
‘Op het inzenden van het online-contactformulier kwam geen bevestiging en geen reactie.Telefonische medewerkers verwijzen slechts naar het online-contactformulier, waarop dus niet wordt gereageerd’, aldus McElligott. Uiteindelijk schreef ze Provinciale Staten aan, waarna SP-Statenlid Lies van Aelst de zaak oppakte.
Van Aelst: ‘Het blijft vreemd dat Connexxion beweerde geen enkele klacht te hebben gehad. Dat is aantoobnbaar onjuist. Het is dus goed dat de gedeputeerde de noodzaak van een deugdelijke klachtenregistratie meeneemt in het gesprek. Daarnaast moeten mensen correct bejegend worden en is betere omgang met interne signalen nodig, ook van de ondernemingsraad’.
Zowel mevrouw McElligott als de SP in Zuid-Holland zijn wel blij dat de spitsboot van Connexxion inmiddels is voorzien van een antisliplaag. 'Wat dat betreft heeft Connexxion de handschoen uiteindelijk goed opgepakt', aldus Van Aelst. 'Nu de andere pont nog'.
- Zie ook:
- Verkeer en vervoer