Toch extra incheckpalen op Dordt

5 september 2014

Toch extra incheckpalen op Dordt

Eind juli meldde vervoersbedrijf Arriva de lange wachtrijen voor de incheckpalen op station Dordrecht eindelijk aan te pakken. Het kon toen echter nog niet vertellen hoe. SP-Statenlid Lies van Aelst is blij dat inmiddels is gekozen voor de meest logische oplossing: extra incheckpalen.

Arriva heeft onlangs vergunning aangevraagd voor het plaatsen van de extra incheckpalen, zo meldde het AD Rivierenland deze week. ‘Het einde van de wachtrijen is dus eindelijk in zicht. Het missen van aansluitingen dus hopelijk ook’, aldus een opgeluchte Lies van Aelst, die de lange wachtrijen bij het provinciebestuur onder de aandacht bracht.

Het SP-Statenlid ziet daarnaast echter nog steeds mogelijkheden voor verdere verbetering: ‘Het verplicht in- en uitchecken bij het wisselen van vervoerder blijft lastig en tijd kosten. De reiziger zou wat ons betreft van al die verschillende aanbestedingen en vervoerders niets moeten merken’.

Dit is iets wat de landelijke politiek zou moeten regelen en de SP is daar zeker voor. En er zijn meer gunstige geluiden. ‘Ook NS-directeur Huges stelde niet voor niks onlangs dat één keer in- en uitchecken in het hele openbaar vervoer voldoende zou moeten zijn’, aldus Van Aelst. ‘We houden dus moed’.