Provincie schrijft voor Amnesty

10 december 2014

Provincie schrijft voor Amnesty

Foto: SP

Een wereld met steeds meer onrecht, geweld en martelingen vraagt om vreedzame actie. De SP in Zuid-Holland doet daarom op de Dag van de Rechten van de Mens mee aan de Schrijfmarathon van Amnesty International. Statenleden en medewerkers schrijven brieven om de massale schendingen van mensenrechten te stoppen.

Azar Moshaver, voorzitter van Amnesty in Den Haag, is vandaag te gast op de fractiekamer van de SP met voorbeeldbrieven gericht aan regimes die mensenrechten schenden. Statenleden en medewerkers van alle partijen zijn gevraagd om via het schrijven van brieven op te roepen om hiermee te stoppen.

Azar benadrukt dat Amnesty International een onafhankelijke organisatie is: ‘Amnesty neemt nooit geld van overheden aan. Zo garanderen we onze onafhankelijkheid. We zijn natuurlijk wel blij dat de SP en de andere partijen op het Provinciehuis onze actie letterlijk onderschrijven. Mensenrechten zijn tenslotte voor iedereen en universeel’.

U kunt nog meedoen met de schrijfmarathon.
Kijkt u op de website van Amnesty International.