Werkbezoek Duinpolderweg neemt twijfels niet weg

4 december 2015

Werkbezoek Duinpolderweg neemt twijfels niet weg

Foto: MBZH

Statenleden uit Noord- en Zuid-Holland brachten vorige week een werkbezoek aan Hillegom en omstreken. Dit bezoek heeft de twijfels van de SP over nut en noodzaak van de Duinpolderweg (Noordelijke ontsluitingsweg Greenport)niet weggenomen. De twintig miljoen euro die de provincie voor dit project heeft uitgetrokken, kan beter worden besteed.

Begin dit jaar bleek er tijdens de vergadering van de Statencommissie Verkeer en Milieu geen meerderheid te zijn voor de aanleg van de Duinpolderweg. Ook de SP was niet overtuigd van de nieuwe cijfers over verkeersknelpunten, de woningbouwopgave en de komst van nieuwebedrijvigheid.

SP-Statenlid Hans Slooter: ‘De plannen voor de weg dateren van voor de crisis. Inmiddels zijn de groeivoorspellingen fors naar beneden bijgesteld. De SP heeft zich daarnaast sterk gemaakt voor forse investeringen in hoogwaardig openbaar vervoer (HOV) in de regio. Ook dit zal de druk op de wegen de komende jaren laten afnemen’.

Wat de SP betreft wordt de twintig miljoen euro die de provincie Zuid-Holland voor het project heeft gereserveerd gebruikt voor betere ontsluiting van de Bollenstreek en het oplossen van diverse andere belangrijke kleinere en grote verkeersknelpunten in de regio.