Steun voor einde aan overstapellende op Dordt

21 september 2016

Steun voor einde aan overstapellende op Dordt

Foto: MBZH

Ongemak, vertraging, extra kosten: het extra in- en uitchecken bij de overstap van Arriva naar de NS op station Dordrecht is fractievoorzitter Lies van Aelst al jaren een doorn in het oog. Ze is dan ook blij met de steun van de VVD in de Drechtsteden. VVD-raadslid Maarten Burggraaf deed onlangs in vragen aan het Drechtstedenbestuur een oproep om een einde te maken aan het dubbel in- en uitchecken op Dordt.

Van Aelst pleit hier in Provinciale Staten al jaren voor: ‘De voor reizigers succesvolle proef op de Gelderse Valleilijn bewijst nu dat het ook echt mogelijk is. De voordelen voor de reizigers zijn overduidelijk.’

Wat Van Aelst betreft zou de landelijke politiek snel voor heel Nederland een einde aan de overstapellende moeten maken. Voor nu hoopt ze dat vervoers- gedeputeerde Vermeulen (ook VVD) het voor Zuid-Holland snel oppakt.

De rijksoverheid droeg het treintraject Dordrecht-Geldermalsen in 2006 over aan de provincie Zuid-Holland. De provincie besteedt de exploitatie van de Merwedelingelijn sinds 2007 uit aan vervoersbedrijf Arriva.