Succesvolle voedselbankactie Omroep West

17 december 2016

Succesvolle voedselbankactie Omroep West

Foto: Ivar Lingen / Omroep West http://www.omroepwest.nl/

SP-gedeputeerde Rik Janssen deed gister mee aan de Kerstactie Samen voor de Voedselbank van Omroep West. Namens de PZH-organisatie bood hij een aantal voedselpakketten aan. In totaal zijn maar liefst 134.359 lang houdbare producten ingezameld. Janssen is trots op de vele vrijwilligers die zich hier onvermoeibaar voor hebben ingezet.

Janssen: ‘Het zou mooi zijn als de voedselbank niet nodig zou zijn. Helaas is de realiteit anders en is het bestaan van de voedselbank nog steeds van het grootste belang. Ik ben trots op al die vrijwilligers die zich hier onvermoeibaar voor inzetten. Laten we ons voornemen voor het nieuwe jaar dat we met elkaar de voedselbank overbodig maken’.

De opbrengst van de Kerstactie komt ten goede aan ruim 4.000 gezinnen in de Haagse regio die –ver– onder de armoedegrens leven. Door armoede en schulden zijn voedselbanken anno 2016 helaas hard nodig. ​Dure zorg en hoge vaste lasten zijn steeds vaker de oorzaak van geldproblemen en/of hoge schulden, zo meldde het NIBUD vorig jaar.