SP-Leden kiezen kandidaten Statenverkiezingen volgend jaar maart

1 december 2018

SP-Leden kiezen kandidaten Statenverkiezingen volgend jaar maart

Foto: SP

De leden van de Zuid-Hollandse SP-afdelingen kozen vandaag de kandidaten voor de verkiezingen voor Provinciale Staten op 20 maart 2019. Lijsttrekker is Lies van Aelst uit Gorinchem. Plaats twee en drie zijn voor Frank Johan Hoogendam uit Delft en Marije van Hell uit Den Haag. Behalve de kandidatenlijst stelden de leden vandaag ook het verkiezingsprogramma vast.

De verkiezingen voor Provinciale Staten zijn extra belangrijk, omdat de uitslag ook de samenstelling van de Eerste Kamer bepaalt. Lijsttrekker Lies van Aelst is ook de nummer tien van de landelijke lijst voor de Eerste Kamer. De huidige SP-gedeputeerde Rik Janssen staat op nummer twee.

Top tien
De hele top-tien voor de Statenverkiezingen van volgend jaar maart is als volgt:

Foto: SP

Programma
De leden stelden vandaag ook het definitieve verkiezingsprogramma vast. Belangrijke punten daarin zijn extra investeringen in betaalbare huur- en koopwoningen, een nieuwe norm van nul uitstoot door chemische bedrijven, beter en beter betaalbaar openbaar vervoer en aanpak van bodemdaling in het Groene Hart.