Gedeputeerde Rik Janssen naar de Eerste Kamer

21 juni 2019

Gedeputeerde Rik Janssen naar de Eerste Kamer

Foto: PZH / Provincie Zuid-Holland

Rik Janssen verwisselt de provincie voor een rol in de Eerste Kamer. Hij wordt daar onder andere verantwoordelijk voor: Justitie & Veiligheid, Infrastructuur, Waterstaat en Omgeving, Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, Cultuur. In afkortingen: J&V, IWO, LNV en Cultuur. Met Janssen in het college namens de SP pionierde de Zuid-Hollandse fractie samen met Noord-Brabant met een SP in het provinciebestuur. Janssen wist belangrijke SP thema`s op de kaart te zetten en werd door vriend en vijand als bestuurder gewaardeerd.

Fractievoorzitter Lies van Aelst: ‘We zijn Rik Janssen enorm dankbaar voor al het goede werk dat hij geleverd heeft! Met dank aan zijn rol in het college worden bedrijven nu veel strenger gecontroleerd op uitstoot, staat bodemdaling eindelijk écht op de kaart en zijn er enorme investeringen in erfgoed! Ook mogen we de investeringen in schone binnenvaart en het personenvervoer over water niet vergeten, dat is het best gewaardeerde OV van heel Nederland!’