Lies van Aelst (33) lijsttrekker voor de SP in Zuid Holland

6 november 2022

Lies van Aelst (33) lijsttrekker voor de SP in Zuid Holland

De SP heeft in Zuid Holland Lies van Aelst als lijsttrekker voorgedragen voor de verkiezingen van de Provinciale Staten op 15 maart 2023. ‘In Lies hebben we een zeer ervaren en gedreven politica, die heel graag de kar wil trekken’, aldus Sebastiaan van den Hout, voorzitter van de kandidatencommissie.

‘Lies vormt samen met onze nummer 2, Frank Johan Hoogendam, al jaren een sterke tandem in de Staten. En met Iris van de Kolk, nummer 3, brengen we zowel vernieuwing als ervaring mee in de lijst’.

De kandidatencommissie heeft het volste vertrouwen met een sterke lijst de
verkiezingen in te gaan. Van den Hout 'Met ervaring en jong talent, maar vooral ook veel kennis en gedrevenheid. Van SP'ers mag je verwachten dat ze volop in de buurt onder de mensen te vinden zijn. Voor eerlijke en sociale politiek en dat ze strijden voor rechtvaardigheid. Dat laat elke kandidaat op deze lijst zien, en daar mogen we heel trots op zijn.’ SP-aartsvader Remi Poppe is lijstduwer op plek 50.

De SP voert op dit moment landelijk en provinciaal volop actie tegen de gestegen prijzen en voor het nationaliseren van de energiebedrijven. De volkspetitie die de partij is gestart is in korte tijd bijna 60 duizend keer getekend. 'De provincies hadden altijd een grote rol in de energiebedrijven, totdat deze werden verkocht. Het privatiseren van onze energie was een fout. Van onze energie, woningbouw en OV weer een basisvoorziening maken die in publieke handen is wordt inzet van de komende Provinciale Statenverkiezingen. Zo kunnen we de kosten verlagen en komen energiebedrijven, OV bedrijven en woningbouw weer onder democratische controle.'

De kandidatenlijst zal in december definitief worden vastgesteld door de
leden. Dan zal ook over het verkiezingsprogramma worden besloten.

Klik hier voor de complete kandidatenlijst
Klik hier voor het concept verkiezingsprogramma