Wederom vragen SP over pont Maassluis-Rozenburg

8 december 2022

Wederom vragen SP over pont Maassluis-Rozenburg

Foto: SP

De veerdienst Maassluis-Rozenburg blijft de gemoederen danig bezighouden. Protestbeweging ‘Rozenburg in Actie’ schreef in november een brandbrief aan de gemeentebesturen van Rotterdam en Maassluis, die in de gemeenteraden daar is besproken, zo blijkt uit een artikel in het AD. De inhoud van de brief is dermate verontrustend dat de SP-Statenfractie opnieuw vragen heeft gesteld aan het Provinciebestuur.

Naast de vele uitval van diensten en de sociale onveiligheid van de route richting het ponton stelt de protestgroep de fysieke veiligheid voor de passagiers ter discussie. Eén van de loopplanken is beschadigd door een hekgolf van een passerend schip, waardoor het pontje nog maar aan een kant kan afmeren. Ook zijn er op het ponton geen reddingsmiddelen en strooizout beschikbaar. Het is wachten op ongelukken, zeker in deze tijd van het jaar op de loer.

Waar blijft de definitieve oplossing? De vervoerder Blue Amigo durft het niet te zeggen. In de raad van Maassluis had iemand gehoord dat het wel tot april kan duren. Dat zou echt onacceptabel zijn. Reden te over wat de SP betreft om de druk er vol op te houden bij de Gedeputeerde. Vandaar deze vragen.